Forum Leśna Jazda Strona Główna Leśna Jazda
Forum dyskusyjne leśnych motórzystów.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Klucz dynamometryczny
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Leśna Jazda Strona Główna -> Motocykle i wszystko co z nimi związane
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wywrot
Brygadzista
Brygadzista



Dołączył: 18 Wrz 2009
Posty: 715
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Orzysz
Płeć: Motórzysta

PostWysłany: Śro 20:26:12, 11 11 2009    Temat postu:

Intruz jak tam twoja kanapa? Poczyniłeś jakieś kroki?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gajowy
Dzierżymorda
Dzierżymorda



Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WWE
Płeć: Motórzysta

PostWysłany: Śro 20:48:44, 11 11 2009    Temat postu:

Z kanapą gość jeszcze się nie odezwał, trzeba będzie go telefonicznie pogonić.
Każdy "dobry" mechanik twierdzi, że nie potrzebuje czegoś takiego bo to się wie... Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Strobus1
S2a
S2a



Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 130
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kampinos
Płeć: Motórzysta

PostWysłany: Czw 19:42:41, 12 11 2009    Temat postu:

Bez klucza dynamometrycznego lepiej nie grzebać przy silnikach motocyklowych. Aluminium jest delikatne, silniki wysilone - te japońskie są w tych tematach bardzo czułe. Chyba nie ma jednej uniwersalnej tabelki z momentami gdyż dochodzą sprawy temperatur panujących w danych miejscach lub rodzajów materiału jaki jest łączony śrubkami itd. Stąd niezbędne są serwisantki do danego modelu. Ponadto moment jest podawany w zakresie np 8-10 Nm. Dokładność z jakim momentem dokręcasz śrubkę będzie bardzo zbliżona, cena odróżnia klucze profesjonalne dla zawodowców o tych dla dłubków. Bardzo ważna jest sprawa takiego samego momentu dokręcenia kliku śrub mocujących jeden element np głowicę. Więc w kwestii zakupu klucza to się zbytnio nie napinaj chyba, że warsztat otwierasz.
PS Przy kluczu dynamometrycznym nie powinno się używać przedłużek gdyż mogą fałszować siłę z jaką dokręcasz śrubę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gajowy
Dzierżymorda
Dzierżymorda



Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WWE
Płeć: Motórzysta

PostWysłany: Czw 20:03:48, 12 11 2009    Temat postu:

Z tymi tabelkami tyo chodziło mi o wartość momentu zerwania przy skręcaniu śruba - nakrętka. Co do wkręcania, przykręcania itp to wiem, że bez serwisówki ani rusz ale można się troszki posiłkować serwisówkami podobnych motórów lub silników. Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Olekrzys
WC0
WC0



Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 595
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Budziszewice
Płeć: Motórzysta

PostWysłany: Czw 23:25:10, 12 11 2009    Temat postu:

A żeby Intruz Ci pomóc i chyba nam też to powiem że każde kolejne odkręcenie i przykręcenie śrubki powinno się zmniejszać wartość siły dokręcania
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gajowy
Dzierżymorda
Dzierżymorda



Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WWE
Płeć: Motórzysta

PostWysłany: Pią 00:11:53, 13 11 2009    Temat postu:

A o tym nie wiedzialem... I po to został założony ten temat. Dzięki. Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Strobus1
S2a
S2a



Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 130
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kampinos
Płeć: Motórzysta

PostWysłany: Pią 12:25:22, 13 11 2009    Temat postu:

Znajomy co to śrubkami i inną galanterią motoryzacyjną handluje i takie cuś mi podesłał
[link widoczny dla zalogowanych]
zajrzeć i się zapoznać
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Majster
S3b
S3b



Dołączył: 24 Lis 2009
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nakło woj. śląskie
Płeć: Motórzysta

PostWysłany: Czw 21:44:24, 26 11 2009    Temat postu:

Jak już kupisz ten klucz to się pochwal proszę, teraz też jestem na kupnie takowego, dla mnei sensowne jest przeznaczenie nań ok 200 zł. Pod tym adresem znalazłem całkiem spory wybór (jest tez dział z narzędziami moto): (adresu jeszcze nie mogę wkleić - błąd ogólny - dopiero w 4 poście można) spróbuję w następnym

Co do napraw to bez serwisówki ani rusz, jednak wkręcamy w aluminium i zdecydowanie częściej zerwiesz gwint w bloku silnika niż śrubę. Do dragstara 650 mam w pdf takową.


Ostatnio zmieniony przez Majster dnia Czw 21:45:21, 26 11 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Majster
S3b
S3b



Dołączył: 24 Lis 2009
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nakło woj. śląskie
Płeć: Motórzysta

PostWysłany: Czw 21:44:50, 26 11 2009    Temat postu:

Adres: [link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gajowy
Dzierżymorda
Dzierżymorda



Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WWE
Płeć: Motórzysta

PostWysłany: Czw 21:57:30, 26 11 2009    Temat postu:

Pogrzebiemy, zobaczymy ale i tak już dziękujemy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Majster
S3b
S3b



Dołączył: 24 Lis 2009
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nakło woj. śląskie
Płeć: Motórzysta

PostWysłany: Śro 20:35:19, 17 02 2010    Temat postu:

koniec końców kupiłem klucz w Intercars'ie marki HANS 5-25Nm - jak zerwę pierwszy gwint to się wypowiem odpowiednio negatywnie o marce HANS. Tak na marginesie tarcze i sprężyny sprzęgła (LUCAS) też w Intercars'ie kupiłem - cena porównywalna z Allegro a odpadły koszty transportu.

Ostatnio zmieniony przez Majster dnia Śro 20:35:51, 17 02 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wywrot
Brygadzista
Brygadzista



Dołączył: 18 Wrz 2009
Posty: 715
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Orzysz
Płeć: Motórzysta

PostWysłany: Wto 21:30:36, 23 02 2010    Temat postu:

No i co Intruziku, gdybyś kupił klucz to pewnie nie urałoby się śrubeczki wczoraj.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gajowy
Dzierżymorda
Dzierżymorda



Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WWE
Płeć: Motórzysta

PostWysłany: Wto 23:32:50, 23 02 2010    Temat postu:

Pocałuj mnie w .... Spokojnie sobie dokręcałem tą dyszę ZnAl w gażniku od Mińska a tu nagle "telefoniren"... No i się zlękłem i się urwało.... Ale mam drugiego Mińska na dawcę organów, wykręciłem dyszę, zaniosłem telefonik na górę i spokojnie w piwnicy wkręciłe drugą-ostatnią dyszę. Smile
A kto wie jakim momentem obrotowym dokręcać dyszę w ruskim gaźniku z ZnAl? He...?


Ostatnio zmieniony przez Gajowy dnia Wto 23:33:50, 23 02 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wywrot
Brygadzista
Brygadzista



Dołączył: 18 Wrz 2009
Posty: 715
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Orzysz
Płeć: Motórzysta

PostWysłany: Śro 19:35:37, 24 02 2010    Temat postu:

Jeżeli chodzi o wszystko co ruskie to najodpowiedniejszy jest moment między pierwszą a drugą flaszką. Po trzeciej zaczynają się jazdy testowe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kras66
S1
S1



Dołączył: 18 Wrz 2009
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice Kraśnika
Płeć: Motórzysta

PostWysłany: Czw 20:21:15, 25 02 2010    Temat postu:

Wywrot napisał:
Jeżeli chodzi o wszystko co ruskie to najodpowiedniejszy jest moment między pierwszą a drugą flaszką. Po trzeciej zaczynają się jazdy testowe.
Dobrze "gawarit" w rusku małe śrubki dokręcasz na trzeźwo a im większa śrubka tym "sztakan" przed dokręceniem większy wypity być musi Exclamation Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Leśna Jazda Strona Główna -> Motocykle i wszystko co z nimi związane Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin