|
Leśna Jazda Forum dyskusyjne leśnych motórzystów.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wywrot
Brygadzista
Dołączył: 18 Wrz 2009
Posty: 715
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Orzysz Płeć: Motórzysta
|
Wysłany: Śro 20:26:12, 11 11 2009 Temat postu: |
|
|
Intruz jak tam twoja kanapa? Poczyniłeś jakieś kroki?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gajowy
Dzierżymorda
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WWE Płeć: Motórzysta
|
Wysłany: Śro 20:48:44, 11 11 2009 Temat postu: |
|
|
Z kanapą gość jeszcze się nie odezwał, trzeba będzie go telefonicznie pogonić.
Każdy "dobry" mechanik twierdzi, że nie potrzebuje czegoś takiego bo to się wie...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Strobus1
S2a
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 130
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kampinos Płeć: Motórzysta
|
Wysłany: Czw 19:42:41, 12 11 2009 Temat postu: |
|
|
Bez klucza dynamometrycznego lepiej nie grzebać przy silnikach motocyklowych. Aluminium jest delikatne, silniki wysilone - te japońskie są w tych tematach bardzo czułe. Chyba nie ma jednej uniwersalnej tabelki z momentami gdyż dochodzą sprawy temperatur panujących w danych miejscach lub rodzajów materiału jaki jest łączony śrubkami itd. Stąd niezbędne są serwisantki do danego modelu. Ponadto moment jest podawany w zakresie np 8-10 Nm. Dokładność z jakim momentem dokręcasz śrubkę będzie bardzo zbliżona, cena odróżnia klucze profesjonalne dla zawodowców o tych dla dłubków. Bardzo ważna jest sprawa takiego samego momentu dokręcenia kliku śrub mocujących jeden element np głowicę. Więc w kwestii zakupu klucza to się zbytnio nie napinaj chyba, że warsztat otwierasz.
PS Przy kluczu dynamometrycznym nie powinno się używać przedłużek gdyż mogą fałszować siłę z jaką dokręcasz śrubę.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gajowy
Dzierżymorda
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WWE Płeć: Motórzysta
|
Wysłany: Czw 20:03:48, 12 11 2009 Temat postu: |
|
|
Z tymi tabelkami tyo chodziło mi o wartość momentu zerwania przy skręcaniu śruba - nakrętka. Co do wkręcania, przykręcania itp to wiem, że bez serwisówki ani rusz ale można się troszki posiłkować serwisówkami podobnych motórów lub silników.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Olekrzys
WC0
Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 595
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Budziszewice Płeć: Motórzysta
|
Wysłany: Czw 23:25:10, 12 11 2009 Temat postu: |
|
|
A żeby Intruz Ci pomóc i chyba nam też to powiem że każde kolejne odkręcenie i przykręcenie śrubki powinno się zmniejszać wartość siły dokręcania
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gajowy
Dzierżymorda
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WWE Płeć: Motórzysta
|
Wysłany: Pią 00:11:53, 13 11 2009 Temat postu: |
|
|
A o tym nie wiedzialem... I po to został założony ten temat. Dzięki.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Strobus1
S2a
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 130
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kampinos Płeć: Motórzysta
|
Wysłany: Pią 12:25:22, 13 11 2009 Temat postu: |
|
|
Znajomy co to śrubkami i inną galanterią motoryzacyjną handluje i takie cuś mi podesłał
[link widoczny dla zalogowanych]
zajrzeć i się zapoznać
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Majster
S3b
Dołączył: 24 Lis 2009
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nakło woj. śląskie Płeć: Motórzysta
|
Wysłany: Czw 21:44:24, 26 11 2009 Temat postu: |
|
|
Jak już kupisz ten klucz to się pochwal proszę, teraz też jestem na kupnie takowego, dla mnei sensowne jest przeznaczenie nań ok 200 zł. Pod tym adresem znalazłem całkiem spory wybór (jest tez dział z narzędziami moto): (adresu jeszcze nie mogę wkleić - błąd ogólny - dopiero w 4 poście można) spróbuję w następnym
Co do napraw to bez serwisówki ani rusz, jednak wkręcamy w aluminium i zdecydowanie częściej zerwiesz gwint w bloku silnika niż śrubę. Do dragstara 650 mam w pdf takową.
Ostatnio zmieniony przez Majster dnia Czw 21:45:21, 26 11 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Majster
S3b
Dołączył: 24 Lis 2009
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nakło woj. śląskie Płeć: Motórzysta
|
Wysłany: Czw 21:44:50, 26 11 2009 Temat postu: |
|
|
Adres: [link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gajowy
Dzierżymorda
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WWE Płeć: Motórzysta
|
Wysłany: Czw 21:57:30, 26 11 2009 Temat postu: |
|
|
Pogrzebiemy, zobaczymy ale i tak już dziękujemy.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Majster
S3b
Dołączył: 24 Lis 2009
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nakło woj. śląskie Płeć: Motórzysta
|
Wysłany: Śro 20:35:19, 17 02 2010 Temat postu: |
|
|
koniec końców kupiłem klucz w Intercars'ie marki HANS 5-25Nm - jak zerwę pierwszy gwint to się wypowiem odpowiednio negatywnie o marce HANS. Tak na marginesie tarcze i sprężyny sprzęgła (LUCAS) też w Intercars'ie kupiłem - cena porównywalna z Allegro a odpadły koszty transportu.
Ostatnio zmieniony przez Majster dnia Śro 20:35:51, 17 02 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wywrot
Brygadzista
Dołączył: 18 Wrz 2009
Posty: 715
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Orzysz Płeć: Motórzysta
|
Wysłany: Wto 21:30:36, 23 02 2010 Temat postu: |
|
|
No i co Intruziku, gdybyś kupił klucz to pewnie nie urałoby się śrubeczki wczoraj.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gajowy
Dzierżymorda
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WWE Płeć: Motórzysta
|
Wysłany: Wto 23:32:50, 23 02 2010 Temat postu: |
|
|
Pocałuj mnie w .... Spokojnie sobie dokręcałem tą dyszę ZnAl w gażniku od Mińska a tu nagle "telefoniren"... No i się zlękłem i się urwało.... Ale mam drugiego Mińska na dawcę organów, wykręciłem dyszę, zaniosłem telefonik na górę i spokojnie w piwnicy wkręciłe drugą-ostatnią dyszę.
A kto wie jakim momentem obrotowym dokręcać dyszę w ruskim gaźniku z ZnAl? He...?
Ostatnio zmieniony przez Gajowy dnia Wto 23:33:50, 23 02 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wywrot
Brygadzista
Dołączył: 18 Wrz 2009
Posty: 715
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Orzysz Płeć: Motórzysta
|
Wysłany: Śro 19:35:37, 24 02 2010 Temat postu: |
|
|
Jeżeli chodzi o wszystko co ruskie to najodpowiedniejszy jest moment między pierwszą a drugą flaszką. Po trzeciej zaczynają się jazdy testowe.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kras66
S1
Dołączył: 18 Wrz 2009
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: okolice Kraśnika Płeć: Motórzysta
|
Wysłany: Czw 20:21:15, 25 02 2010 Temat postu: |
|
|
Wywrot napisał: | Jeżeli chodzi o wszystko co ruskie to najodpowiedniejszy jest moment między pierwszą a drugą flaszką. Po trzeciej zaczynają się jazdy testowe. | Dobrze "gawarit" w rusku małe śrubki dokręcasz na trzeźwo a im większa śrubka tym "sztakan" przed dokręceniem większy wypity być musi
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|