Forum Leśna Jazda Strona Główna Leśna Jazda
Forum dyskusyjne leśnych motórzystów.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Regulamin Zarządu Stowarzyszenia - propozycja

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Leśna Jazda Strona Główna -> Ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Olekrzys
WC0
WC0



Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 595
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Budziszewice
Płeć: Motórzysta

PostWysłany: Pon 13:57:12, 06 09 2010    Temat postu: Regulamin Zarządu Stowarzyszenia - propozycja

Regulamin Zarządu Stowarzyszenia
„Leśna Jazda”

§ 1.

1. Zarząd Stowarzyszenia ”Leśna Jazda” zwany dalej Zarządem jest organem wykonawczo – zarządzającym Stowarzyszenia i działa na podstawie ustawy Prawo o stowarzyszeniach, Statutu Stowarzyszenia, Uchwał Walnego Zgromadzenia oraz niniejszego Regulaminu.
2. Regulamin określa zasady i tryb działania Zarządu.

§ 2.

1. Zarząd zarządza majątkiem i sprawami Stowarzyszenia, kieruje całokształtem działalności Stowarzyszenia w okresie pomiędzy posiedzeniami Walnego Zgromadzenia Członków oraz reprezentuje Stowarzyszenie na zewnątrz.
2. Praca Zarządu opiera się na pracy społecznej jego członków.

§ 3.

Skład Zarządu określa § 21 ust. 2 Statutu Stowarzyszenia, a tryb jego powoływania i odwoływania określony jest w § 16 Statutu.

§ 4.

1. Do kompetencji Zarządu należy w szczególności :

a) wykonywanie uchwał Walnego Zgromadzenia Członków,
b) przygotowywanie oraz zwoływanie Walnego Zgromadzenia Członków,
c) opracowywanie i przedstawianie Walnemu Zgromadzeniu Członków sprawozdania ze swej działalności po zakończeniu roku obrachunkowego,
d) prowadzenie spraw związanych z bieżącą działalnością Stowarzyszenia,
e) realizacja programu i celów Stowarzyszenia,
f) określanie szczegółowych kierunków działania Zarządu oraz kompetencji poszczególnych członków Zarządu,
g) opracowanie preliminarza budżetowego,
h) podejmowanie uchwał w sprawach nabycia majątku ruchomego lub nieruchomego,
i) organizowanie i prowadzenie działalności gospodarczej,
j) kontrolowanie opłacania składek członkowskich,
k) przyjmowanie i wykluczanie członków Stowarzyszenia,
ł) zawieranie porozumień o współpracy z organami administracji państwowej,
samorządowej oraz innymi organizacjami krajowymi i zagranicznymi,
m) powoływanie komisji merytorycznych i zespołów roboczych oraz określanie ich zadań
n) zarządzanie majątkiem i sprawami Stowarzyszenia oraz pełnienie swoich obowiązków ze starannością wymaganą w obrocie gospodarczym, finansowym, przy ścisłym przestrzeganiu przepisów prawa oraz postanowień Statutu i uchwał Walnego Zebrania Członków,
o) udzielanie Komisji Rewizyjnej oraz Walnemu Zgromadzeniu Członków wyczerpujących wyjaśnień wraz z przedstawieniem wszelkich dokumentów i innych materiałów dotyczących przedmiotu kontroli,
p) wykonywanie zaleceń pokontrolnych Komisji Rewizyjnej,
r) przedkładanie corocznie Walnemu Zgromadzeniu Członków do rozpatrzenia i zatwierdzenia planu finansowo – ekonomicznego oraz programu działalności gospodarczej Stowarzyszenia.
s) wybór spośród siebie 3 osobowy skład ,, Kapituły Odznaczeń”
t) terminowe sporządzanie dokumentów dla Urzędów Państwowych zgodnie z ustawą Prawo o Stowarzyszeniach, niezbędnych do funkcjonowania Stowarzyszenia


§ 5.

1. Prace Zarządu organizuje i pracom tym przewodniczy Prezes Zarządu.
2. Posiedzenia Zarządu zwołuje Prezes z własnej inicjatywy albo na wniosek któregokolwiek z członków Zarządu. Posiedzenia Zarządu odbywają się nie rzadziej niż dwa razy w roku.
3. W posiedzeniach Zarządu mogą brać udział z głosem doradczym :
a) członkowie Komisji Rewizyjnej,
b) przewodniczący Sądu Honorowego
c) członkowie zwyczajni Stowarzyszenia - zaproszeni przez Zarząd,
d) przedstawiciele członków wspierających - zaproszeni przez Zarząd,
f) inni goście zaproszeni przez Zarząd,
4. Porządek obrad posiedzenia ustala Prezes, Wiceprezes uwzględniając wnioski złożone przez członków Zarządu.

§ 6.

1. O dacie, godzinie, miejscu i porządku posiedzenia zawiadamia się wszystkich członków Zarządu, przewodniczącego Komisji Rewizyjnej i Sądu Honorowego w terminie 14 dni (pisemnie, mailem lub telefonicznie).
2. Z ważnych powodów posiedzenie może być zwołane bez zachowania ustalonego terminu powiadomienia.
3. Obecność na posiedzeniu Zarządu jego członków jest obowiązkowa. O niemożności wzięcia udziału w posiedzeniu Zarządu należy powiadomić niezwłocznie zwołującego posiedzenie.

§ 7.

1. Posiedzeniom Zarządu przewodniczy Prezes, a w razie jego nieobecności Wiceprezes lub inny wskazany przez Prezesa członek Zarządu, zwany dalej Przewodniczącym posiedzenia.
2. Po otwarciu posiedzenia stwierdza się prawidłowość jego zwołania, a następnie przedstawia porządek obrad oraz w razie potrzeby protokół z poprzedniego posiedzenia Zarządu.
3. W uzasadnionych przypadkach członek Zarządu może zgłosić wniosek o rozpatrzenie sprawy nie przewidzianej w porządku obrad lub o nierozpatrywanie danej sprawy objętej porządkiem obrad. Wnioski w tych sprawach podlegają głosowaniu.

§ 8.

1. Zarząd głosuje jawnie.
2. Głosowanie tajne zarządza się na żądanie zgłoszone przez któregokolwiek członka Zarządu.

§ 9.

1. Zarząd podejmuje rozstrzygnięcia w formie uchwał, z wyjątkiem uchwał o charakterze proceduralnym, które odnotowuje się w protokole z posiedzenia.
2. Uchwały Zarządu zapadają zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy składu Zarządu. W szczególnych przypadkach dopuszcza się głosowanie nieobecnego członka Zarządu przy wykorzystaniu dostępnych środków komunikowania się
3. W przypadku równej ilości głosów decyduje głos Przewodniczącego posiedzenia.
4. Każdy członek Zarządu, który w głosowaniu jawnym głosował przeciwko uchwale, może przy podpisywaniu protokółu zgłosić zdanie odrębne.

§ 10.

1. Uchwała Zarządu powinna zawierać w szczególności :
a) numer kolejny i rok
b) tytuł uchwały,
c) podstawę prawną uzasadniającą podjęcie uchwały,
d) określenie zadań i w miarę potrzeby środków i osób odpowiedzialnych za realizację,
e) termin wejścia w życie uchwały.
2. Uchwały podpisuje Przewodniczący posiedzenia oraz Sekretarz.

§ 11.

1. Z posiedzenia Zarządu sporządza się protokół, który podpisują obecni na posiedzeniu członkowie Zarządu i protokolant.
2. Protokół zawiera w szczególności :
a) datę posiedzenia,
b) porządek posiedzenia,
c) krótki opis przebiegu dyskusji,
d) wyniki głosowań,
e) numery i tytuły podjętych uchwał,
f) zdania odrębne do podjętych uchwał,
g) złożone do protokółu oświadczenia i wnioski.
3. Członkowie Zarządu nieobecni na posiedzeniu i nie biorący udziału przy wykorzystaniu dostępnych środków komunikowania się przyjmują do wiadomości treść podjętych uchwał i ustaleń protokółu na najbliższym posiedzeniu Zarządu.
4. Rejestr uchwał i protokołów prowadzi sekretarz Stowarzyszenia.

§ 12.

Zarząd może ustalić, w trybie uchwały, zakres obowiązków dla poszczególnych Członków Zarządu

§ 13.

1. Sprawy dotyczące sposobu obradowania nie objęte niniejszym Regulaminem rozstrzyga Przewodniczący posiedzenia, zgodnie z postanowieniami Statutu oraz przyjętymi powszechnie zasadami obradowania.
2. Zmiana niniejszego Regulaminu może nastąpić na wniosek co najmniej 2 Członków Zarządu.
3. Zmiana Regulaminu następuje w formie uchwały Zarządu Stowarzyszenia.

§ 14.

Regulamin Zarządu został uchwalony w dniu................. i wchodzi w życie z dniem uchwalenia.


Ostatnio zmieniony przez Olekrzys dnia Pon 20:49:56, 06 09 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Miro
S2b
S2b



Dołączył: 22 Wrz 2009
Posty: 283
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: puszcza notecka
Płeć: Motórzysta

PostWysłany: Pon 20:01:50, 06 09 2010    Temat postu:

Zapoznałem się !!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Leśna Jazda Strona Główna -> Ogólne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin