Olekrzys |
Wysłany: Pon 13:57:12, 06 09 2010 Temat postu: Regulamin Zarządu Stowarzyszenia - propozycja |
|
Regulamin Zarządu Stowarzyszenia
„Leśna Jazda”
§ 1.
1. Zarząd Stowarzyszenia ”Leśna Jazda” zwany dalej Zarządem jest organem wykonawczo – zarządzającym Stowarzyszenia i działa na podstawie ustawy Prawo o stowarzyszeniach, Statutu Stowarzyszenia, Uchwał Walnego Zgromadzenia oraz niniejszego Regulaminu.
2. Regulamin określa zasady i tryb działania Zarządu.
§ 2.
1. Zarząd zarządza majątkiem i sprawami Stowarzyszenia, kieruje całokształtem działalności Stowarzyszenia w okresie pomiędzy posiedzeniami Walnego Zgromadzenia Członków oraz reprezentuje Stowarzyszenie na zewnątrz.
2. Praca Zarządu opiera się na pracy społecznej jego członków.
§ 3.
Skład Zarządu określa § 21 ust. 2 Statutu Stowarzyszenia, a tryb jego powoływania i odwoływania określony jest w § 16 Statutu.
§ 4.
1. Do kompetencji Zarządu należy w szczególności :
a) wykonywanie uchwał Walnego Zgromadzenia Członków,
b) przygotowywanie oraz zwoływanie Walnego Zgromadzenia Członków,
c) opracowywanie i przedstawianie Walnemu Zgromadzeniu Członków sprawozdania ze swej działalności po zakończeniu roku obrachunkowego,
d) prowadzenie spraw związanych z bieżącą działalnością Stowarzyszenia,
e) realizacja programu i celów Stowarzyszenia,
f) określanie szczegółowych kierunków działania Zarządu oraz kompetencji poszczególnych członków Zarządu,
g) opracowanie preliminarza budżetowego,
h) podejmowanie uchwał w sprawach nabycia majątku ruchomego lub nieruchomego,
i) organizowanie i prowadzenie działalności gospodarczej,
j) kontrolowanie opłacania składek członkowskich,
k) przyjmowanie i wykluczanie członków Stowarzyszenia,
ł) zawieranie porozumień o współpracy z organami administracji państwowej,
samorządowej oraz innymi organizacjami krajowymi i zagranicznymi,
m) powoływanie komisji merytorycznych i zespołów roboczych oraz określanie ich zadań
n) zarządzanie majątkiem i sprawami Stowarzyszenia oraz pełnienie swoich obowiązków ze starannością wymaganą w obrocie gospodarczym, finansowym, przy ścisłym przestrzeganiu przepisów prawa oraz postanowień Statutu i uchwał Walnego Zebrania Członków,
o) udzielanie Komisji Rewizyjnej oraz Walnemu Zgromadzeniu Członków wyczerpujących wyjaśnień wraz z przedstawieniem wszelkich dokumentów i innych materiałów dotyczących przedmiotu kontroli,
p) wykonywanie zaleceń pokontrolnych Komisji Rewizyjnej,
r) przedkładanie corocznie Walnemu Zgromadzeniu Członków do rozpatrzenia i zatwierdzenia planu finansowo – ekonomicznego oraz programu działalności gospodarczej Stowarzyszenia.
s) wybór spośród siebie 3 osobowy skład ,, Kapituły Odznaczeń”
t) terminowe sporządzanie dokumentów dla Urzędów Państwowych zgodnie z ustawą Prawo o Stowarzyszeniach, niezbędnych do funkcjonowania Stowarzyszenia
§ 5.
1. Prace Zarządu organizuje i pracom tym przewodniczy Prezes Zarządu.
2. Posiedzenia Zarządu zwołuje Prezes z własnej inicjatywy albo na wniosek któregokolwiek z członków Zarządu. Posiedzenia Zarządu odbywają się nie rzadziej niż dwa razy w roku.
3. W posiedzeniach Zarządu mogą brać udział z głosem doradczym :
a) członkowie Komisji Rewizyjnej,
b) przewodniczący Sądu Honorowego
c) członkowie zwyczajni Stowarzyszenia - zaproszeni przez Zarząd,
d) przedstawiciele członków wspierających - zaproszeni przez Zarząd,
f) inni goście zaproszeni przez Zarząd,
4. Porządek obrad posiedzenia ustala Prezes, Wiceprezes uwzględniając wnioski złożone przez członków Zarządu.
§ 6.
1. O dacie, godzinie, miejscu i porządku posiedzenia zawiadamia się wszystkich członków Zarządu, przewodniczącego Komisji Rewizyjnej i Sądu Honorowego w terminie 14 dni (pisemnie, mailem lub telefonicznie).
2. Z ważnych powodów posiedzenie może być zwołane bez zachowania ustalonego terminu powiadomienia.
3. Obecność na posiedzeniu Zarządu jego członków jest obowiązkowa. O niemożności wzięcia udziału w posiedzeniu Zarządu należy powiadomić niezwłocznie zwołującego posiedzenie.
§ 7.
1. Posiedzeniom Zarządu przewodniczy Prezes, a w razie jego nieobecności Wiceprezes lub inny wskazany przez Prezesa członek Zarządu, zwany dalej Przewodniczącym posiedzenia.
2. Po otwarciu posiedzenia stwierdza się prawidłowość jego zwołania, a następnie przedstawia porządek obrad oraz w razie potrzeby protokół z poprzedniego posiedzenia Zarządu.
3. W uzasadnionych przypadkach członek Zarządu może zgłosić wniosek o rozpatrzenie sprawy nie przewidzianej w porządku obrad lub o nierozpatrywanie danej sprawy objętej porządkiem obrad. Wnioski w tych sprawach podlegają głosowaniu.
§ 8.
1. Zarząd głosuje jawnie.
2. Głosowanie tajne zarządza się na żądanie zgłoszone przez któregokolwiek członka Zarządu.
§ 9.
1. Zarząd podejmuje rozstrzygnięcia w formie uchwał, z wyjątkiem uchwał o charakterze proceduralnym, które odnotowuje się w protokole z posiedzenia.
2. Uchwały Zarządu zapadają zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy składu Zarządu. W szczególnych przypadkach dopuszcza się głosowanie nieobecnego członka Zarządu przy wykorzystaniu dostępnych środków komunikowania się
3. W przypadku równej ilości głosów decyduje głos Przewodniczącego posiedzenia.
4. Każdy członek Zarządu, który w głosowaniu jawnym głosował przeciwko uchwale, może przy podpisywaniu protokółu zgłosić zdanie odrębne.
§ 10.
1. Uchwała Zarządu powinna zawierać w szczególności :
a) numer kolejny i rok
b) tytuł uchwały,
c) podstawę prawną uzasadniającą podjęcie uchwały,
d) określenie zadań i w miarę potrzeby środków i osób odpowiedzialnych za realizację,
e) termin wejścia w życie uchwały.
2. Uchwały podpisuje Przewodniczący posiedzenia oraz Sekretarz.
§ 11.
1. Z posiedzenia Zarządu sporządza się protokół, który podpisują obecni na posiedzeniu członkowie Zarządu i protokolant.
2. Protokół zawiera w szczególności :
a) datę posiedzenia,
b) porządek posiedzenia,
c) krótki opis przebiegu dyskusji,
d) wyniki głosowań,
e) numery i tytuły podjętych uchwał,
f) zdania odrębne do podjętych uchwał,
g) złożone do protokółu oświadczenia i wnioski.
3. Członkowie Zarządu nieobecni na posiedzeniu i nie biorący udziału przy wykorzystaniu dostępnych środków komunikowania się przyjmują do wiadomości treść podjętych uchwał i ustaleń protokółu na najbliższym posiedzeniu Zarządu.
4. Rejestr uchwał i protokołów prowadzi sekretarz Stowarzyszenia.
§ 12.
Zarząd może ustalić, w trybie uchwały, zakres obowiązków dla poszczególnych Członków Zarządu
§ 13.
1. Sprawy dotyczące sposobu obradowania nie objęte niniejszym Regulaminem rozstrzyga Przewodniczący posiedzenia, zgodnie z postanowieniami Statutu oraz przyjętymi powszechnie zasadami obradowania.
2. Zmiana niniejszego Regulaminu może nastąpić na wniosek co najmniej 2 Członków Zarządu.
3. Zmiana Regulaminu następuje w formie uchwały Zarządu Stowarzyszenia.
§ 14.
Regulamin Zarządu został uchwalony w dniu................. i wchodzi w życie z dniem uchwalenia. |
|